תשלום ביטוח לאומי
דף הבית » תשלום ביטוח לאומי
תשלום ביטוח לאומי בגין העסקת עובד זר
על כל מעסיק מטפל זר , לדווח ולשלם בגין העסקתו למוסד לביטוח לאומי. התשלום כפי שמצוין בחוזה העסקה, הינו עבור כיסוי הניתן לעובדים זרים על פי החוק הישראלי שהינו בגין תאונת עבודה, פשיטת רגל של המעסיק ודמי לידה. העתק הרישום יסופק על ידי המעסיק למטפל.
שיעור דמי הביטוח שישולמו החל מינואר 2025, הינו 3.6% מהשכר המשולם ישירות לעובד מידי חודש, כולל תשלום עבור עבודה ביום חג/מנוחה, ימי חופשה ועבור דמי הבראה.
לאלו המעסיקים במקביל עם חב’ סיעוד – התשלום של החלק לביטוח הלאומי הוא אך ורק על חלקכם בהעסקה – הסכום שאתם משלמים ישירות למטפל/ת ולא עבור כלל השכר אשר נקבע בהסכם ההעסקה עם העובד.
לדוגמה: אם בחודש ספטמבר העברתם לחשבון הבנק של המטפל סכום של 3000 ₪ יהיה עליכם לשלם 108 ₪ לביטוח לאומי.
איך מדווחים ומשלמים?
לטובת דיווח ותשלום יש לבצע את הפעולות הבאות:
או – למלא באופן ידני טופס פתיחת תיק ולשלוח למחלקת גבייה ממעסיקים בסניף הקרוב למקום המגורים:
לאחר הרישום תישלח הודעה על פתיחת תיק מעסיק עם מספר התיק ופנקס דיווח ותשלום לשנה הנוכחית.
- ניתן לדווח ולשלם אחת לרבעון / כל חודש באמצעות פנקס התשלומים בבנק הדואר או לחלופין באופן מקוון בלינק הבא:
במקרה של החלפת עובד / העסקת מטפל מחליף באינטר ויזה:
יש לשלם בעבורו דמי ביטוח לאומי כפי שמשולם למטפל הקבוע.
כיצד ניתן לעשות זאת?
יש להיכנס לאתר הביטוח הלאומי לאפשרות שינוי הפרטים בתיק הקיים ולאחר חזרת העוז הקבוע מחופשה,
לשנות בחזרה לפרטיי העובד הקבוע.
סגירת תיק מעסיק:
אם העובד הפסיק לעבוד ואין העסקה חדשה, יש לסגור את תיק המעסיק.